S. Gentvilas siūlo prie Kuršių nerijos prisidėti visiems keliaujantiems į Kuršių neriją

Seimo narys, liberalas Simonas Gentvilas, su kolegomis įregistravo pataisas, kuriomis numatomas papildomas finansavimas Kuršių nerijos priežiūrai bei nurodoma, kas turi pirmenybės teisę patekimui į keltą, plukdantį į Kuršių neriją. 

„Kuršių nerija – unikalus Lietuvos ir pasaulio kampelis. Turime jį puoselėti ir saugoti. Šiuo metu juo rūpinasi Kuršių nerijos nacionalinis parkas, tačiau tam skiriamų lėšų nepakanka. Vietiniai gyventojai skaičiuoja, kad sezono metu Kuršių neriją aplanko apie du milijonai žmonių, todėl natūralu, kad esant tokiam kiekiui turistų priežiūros poreikis didėja. Racionalu nuo kiekvieno atvykstančio į Kuršių neriją imti simbolinį mokestį, kad galėtumėme tinkamai prižiūrėti UNESCO saugomą vietą. Lankytojai neturėtų baimintis dėl to pabrangstančio bilieto už keltą, nes jos ir toliau išliktų atidžiai prižiūrimos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos“ – teigė Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas. 

Dabar minėto kelto kainas nustato AB „Smiltynės perkėla“. Jos skirtos kelto paslaugų kaštams padengti. Įstatymo projektu siūloma 1 procentą nuo keleivių ir transporto priemonių perkėlimo keltais per Kuršių marias tarifo kainos skirti Kuršių nerijos nacionaliniam parkui. 

„Kuršių nerija svarbi ne tik Lietuvai, bet ir visam pasauliui. Sulaukiame 2 milijonų lankytojų per metus! Šie metai parodė, jog vis daugiau jų nori  būti gamtoje. O pas mus po kojomis vien tik smėlis, kuris jautrus kiekvienam žingsniui. Tiek lėšų, kiek gauna direkcija, niekada neužteks tinkamai infrastruktūros priežiūrai, todėl prašome leisti prisidėti visiems. Bent po 10 centų!“,- įstatymo pataisą komentavo Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser. 

Šiuo įstatymo projektu taip pat siekiama sudaryti patogesnes keliavimo sąlygas gyventojams deklaravusiems savo gyvenamąją vietą Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, taip pat neįgaliesiems, juridiniams asmenims, turintiems Kuršių nerijoje registruotą buveinę, tarnybos reikalais vykstantiems greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, muitinės pareigūnų, Lietuvos kariuomenėje tarnaujančių karių transporto priemonėms, Klaipėdos miesto savivaldybės tarnybinės transporto priemonėms, valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurie dirba Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje. Taip pat, siekiant sumažinti turistų keliaujančių savo transporto priemone skaičių ir taip sumažinti susidariusias eiles į keltus, pirmenybės teisę siūloma suteikti ir keleivius vežančioms tarpmiestinio ir tarptautinio reguliaraus susiekimo reisų transporto priemonėms, keliantis keltu per akvatoriją į Kuršių neriją ir iš jos. 

„Nėra teisinga, kai Neringos miesto  gyventojai sezono metu turi stovėti bendroje eilėje su turistais, kad galėtų grįžti namo ar nuvažiuoti į darbą. Kai atvykstame vieną ar du kartus į Kuršių neriją atostogoms, galime sau leisti pastovėti ilgesnėje eilėje, tačiau vietiniams gyventojams gyvenimas dėl to sustoti neturėtų“, -teigė iniciatorius Simonas Gentvilas. 

Pirmenybės teisė patekimui į keltą įsigaliotų tik priėmus Vidaus vandenų transporto kodekso pataisą, o kelto bilieto kainos struktūra kistų nuo naujų metų. 

2020 – 06 – 19 / Liberalai.lt

Komentuoti